8 Tips Traveling Di Saat Puasa Ramadhan

Puasa Ramadhan adalah ibadah wajib seluruh umat muslim di dunia. Gak harus terus bermalas-malasan saat berpuasa, traveling merupakan cara yang tepat nih untuk mengisi kegiatan secara positif. Buat para traveler sejati mungkin bulan puasa ramadhan gak akan jadi halangan buat tetap traveling ya, yuk simak 10 tips traveling di saat kamu ikut puasa di bulan ramadhan:

1. SAHUR DENGAN YANG BERNUTRISI & BERGIZI TINGGI

Dimulai saat sahur, makan yang banyak biar gak cepet lapar saat puasa, tapi makanan yang dikonsumsi pastikan cukup gizi dan bernutrisi ya, jangan cuma makan mi instan gengs! Kalo bisa nih ya, 4 sehat 5 sempurna bisa jadi pedoman yang mujarab.

2. KONSUMSI CUKUP AIR PUTIH & VITAMIN C

Hindari teh saat sahur karena bisa bikin kamu jadi cepat haus, alih-alih minum air putih yang banyak sampe jadi gelonggongan.. hahaha *canda*, eh iya konsumsi vitamin C juga biar jaga daya tahan tubuh ya!

3. PILIH DESTINASI YANG RAMAH MUSLIM

Maksudnya, cari tempat tujuan yang banyak menjual makanan halal. Percuma dong kalo udah puasa seharian terus bukanya dengan pesta miras & babi 😦 huhu.

4. CARI TAU KAPAN WAKTU BERBUKA DAN SAHUR DI TEMPAT TUJUAN

Tiap tempat atau kota di berbagai belahan dunia ini memiliki waktu berbuka dan sahur yang berbeda-beda ya meskipun dalam satu zona waktu yang sama. So, lebih baik cari tau info dulu ya daripada keasyikan puasa sampe lupa untuk buka.

5. BAWA BARANG BAWAAN RINGAN

Yaiyalah bawa barang yang ringan-ringan aja, ngapain juga bawa kulkas! Bawa barang berat butuh banyak energi dan memicu keringat berlebih, kalo lagi puasa harus hemat keringat ya biar ga dehidrasi gengs.

6. KURANGI AKTIVITAS OUTDOOR

Ya, puasa mah enaknya main di dalem aja, bukan berarti gak boleh main di luar lho ya, cuma kalo di luar biasanya pada batal gegara cuaca panas. Kalo pun mau main di luar, usahakan di waktu agak sore aja jadi sekalian ngabuburit deh.

7. BAWA PERLENGKAPAN IBADAH

Penting buat yang beriman ya. Siapa tau ga nemu tempat solat yang mumpuni so kamu bisa solat di mana aja, ibadah insya allah lancar jaya jos gandos.. *brb berhijab*

8. BERBUKALAH DENGAN YANG SAYANG

Karena berbuka dengan yang manis belum tentu sayang

Mau buka puasa sendirian pas lagi jalan-jalan? Yuk ah, mulai cari pasangan dari sekarang, atau seenggaknya berdoa biar cepet dapet pasangan, mumpung di bulan puasa ramadhan 🙂

Tutorial – Instagram Photo Editing; BRIGHT TONES (EP.1)

I appreciate your interest to my tones, guys! After I posted photo editing tutorial for previous dark tones here, the traffic to my blog has increased significantly.. good job! Well, since I got the new posts of bright tones, most people are also having fond to my tones! Thank you very much.

As a generous person, now I would like to share you my bright tones tutorial with some very simple steps. Anyway, this is even more simple rather than editing the dark tones one. Ready? Here we go:

STEP 1 – APPS TO INSTALL

Unlike the dark tones, you are required to install only these 2 apps: VSCO Cam and Lens Distortions (LD). Those apps are free to download but you need to purchase additional filters for both VSCO and LD.

*LD is only available on iOS devices. If you use Android device, you can install Lens Flare or Picsart or other apps that support flare filters as alternatives.

IMG_7208
Editing Apps

STEP 2 – VSCO EDITING PROCESS

IMG_7213

IMG_7214

  1. Open VSCO and select your photo that will be edited, apply filter C7 or C8, it depends on your interest or your photo
  2. Go to Exposure, increase the level to +3.0 (it can be lower or higher, depends on your photo)
  3. Go to Temperature, increase the level to +1.5 (number are adjustable, depends on your photo but it must be increased)
  4. In Contrast, you can increase the level to +0.5 or more to keep the colors of your photo clear
  5. Highlights, make it to number +2.5 to +5.0, depends on your photo. This is used to make the brightness of the photo a bit diminished.
  6. Skin Tone, make it increased to number +2.0 or more as long as it looks yellowish, if you make it decreased to minus (-) your photo will looks a bit reddish
  7. Go to Fade, increase the level to +2.0 or up to +3.5, it is used to make the colors look blended in
  8. Shadows Tint, choose only between purple or red, depends on your photo. Here I chose red and increase the level to +3.0
  9. Highlights Tint, choose only blue, this is used to make the bright background looks sunny. Increase the blue to level +2.0
  10. Done for VSCO, now save your photo to gallery/camera roll

STEP 3 – LENS DISTORTIONS PROCESS (OPTIONAL)

IMG_7207
LD Editing Process
  1. Open LD, and choose the photo that has been edited from VSCO
  2. Choose flare filter on Light Hits, here I use the filter number 5, so it shows Light Hits 5
  3. Move that filter to the right corner above the photo. The filter can be dragged and put anywhere as you wish but you need to adjust where to put so it looks like a real sunlight
  4. The default color of this flare filter is orange, so change the color by swiping up left or right on COLOR section. Swipe until you find a yellowish color
  5. Done, save your photo to gallery/camera roll

STEP 4 – SPREAD THE NEWS!

You got my bright tone now, it’s time for you guys to show it off again!

  1. Upload your edited photo onto Instagram
  2. Mention me (@donilaksono) with hashtag #Sharingby_Donilaksono because I wanna see your editing result! 😀 I don’t ask money for this but if you guys appreciate what I have shared, please do this.

Thank you for reading my sharing. If you think this post is worth to read, please kindly share on your social media accounts.

What do you want for next sharing? Please feel free to comment! 🙂